Ingen bedring av lavkarbo
har spist lavkarbo i ett år nå. Har prøvd steinalder, fedon, raw food, vegeteriansk, og fulgt råd etter "bedre uten brød"(under 72 g karbo) Hele tiden uten melk og gluten. og uten kunstige tilsetninger. Rene og mest økologiske varer. fulgt stort sett råd fra "mat og helse"-bladet med både kost og tilskudd. Og det er ingen bedring. Snarere tvert imot! ... jeg var i jobb og trente noe da jeg startet .. nå er jeg sykemeldt på 5.mnd og er helt uten energi. Det startet i høst og kom litt gradvis(at jeg ble trøttere og trøttere)... håndeksemet mitt er også blusset opp noe(var helt fin i fjor sommer) og føttene er tørre og sprukne...
Ingen av diettene har gitt positiv virkning på meg. Jeg har ligget på ca 50-70 karboer om dagen i snitt..har en BMI på 22 som har vært stabil hele veien(skal ikke forandre på vekten)...
Så jeg har redusert karbo-inntaket mitt mye. De karboene jeg får i meg er mest grønt, litt frukt, litt potet, litt brun ris etc... ikke sukker, hvitt mel etc..brød har jeg kuttet ut helt da jeg ikke tåler gjær...
Så jeg har altså ikke fått noe særlig helse-effekter av å kutte ut karboene. Jeg har spist mye kylling og fisk(med grønt og dressing) og økt noe på fett-mengder. Mest vegetabilske oljer(udos, cocosa, oliven etc)..
Jeg tenker nå det kan se ut som det er FORHOLDET mellom karbo, fett og proteiner som har vært/er i ubalanse? har omtrent hatt 1.2(k):1.4(P): 2(F) i forhold til vekta mi...(57 kg)
Nå går jeg over til OE og Skaldeman!.. har prøvd det i 4 dager nå og gir det en sjanse(1 mnd ca pleier jeg å holde på før jeg gir opp)... Så da er det over på grisefett + det andre...
Har ligget på (energi%) 8% K, 13% P, 79% F ..i gram blir det ca
35 g K, 63 g P, 170 g F... så da får vi se da...om noe skjer...
ER DET FLERE SOM HAR OPPLEVD DETTE? at det ikke bare handler om å kutte ut karboene? ...eller om det ikke har så mye med kostholdet å gjøre i det hele tatt...at helseproblemene ligger et annet sted...muligens..har lyst å tro at jeg finner noe her på forumet som kan hjelpe...en av diettene må være for meg vel?
|