Vis enkelt innlegg
Gammel 10-04-09, 12:45   #8
trillian78
Seniormedlem

trillian78 sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 47
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Ingen bedring av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Elisabeth33, her.

jeg synes 1 mnd på en "diett" er lenge jeg.. det vet vel mange slankere også som prøver forskjellige dietter... har man ikke gått ned et eneste g på en mnd er det lett å gi opp...kanskje gått opp et par kg istedenfor..Er ikke mye motiverende til å fortsette det...
Nettopp fordi blodsukker mitt svinger altfor mye, energinivå det samme, jeg er sulten og kvalm, småsvimmel om hverandre. Og når det ikke er noe bedring klarer man ikke holde på så lenge. Og det tror jeg er riktig også. Skal ikke presse kroppen til noe den protesterer på. Da er det ikke riktig diett for meg. Vi er forskjellige og det er ikke samme oppskrift for alle.
Som dere også ser så har jeg tilgode å prøve de diettene med veldig lav karbo(feks atkins/ketolyse), og de med veldig høyt fett(OE/Skaldeman). Jeg prøver høy-fett modellen nå og ser om det skjer noe. jeg forventer ikke at jeg skal bli frisk på 1 mnd, men jeg burde merke noe forandring i positiv eller negativ retning..hvordan kroppen reagerer på dette.
Noen positive signaler bør man ha fått på 4 uker vel? man skal ikke fått en forverring såfall... virker ikke logisk for meg å fortsette da...
Jeg har vært til lege-sjekk ja(er sykemeldt på 5.mnd og blir fulgt opp med mange tester). Intet funnet.

For min egen del tok det et par uker der jeg følte meg verre i den forstand at jeg ble litt slapp og svimmel. Det kan være et lite sjokk for kroppen å plutselig endre på kostholdet. Kroppen vil nødvendigvis protestere på en omstilling - til tross for at det kanskje vil være en omstilling som er bedre for deg på lang sikt. Det var først etter den første måneden, når kroppen hadde fått tid til å omstille seg, at jeg virkelig kjente at kroppen min fungerte bedre enn på mange år.

En måned med stillstand på vekta er heller ikke noen grunn til å gi opp. Jeg har akkurat vært gjennom 2 måneder med stillstand på vekta til tross for ketose. Plutselig slapp det bare igjen... Så hold ut og ikke gi opp!

Ellers syns jeg det muff-muff sier er viktig. Lavkarbo er faktisk ikke løsningen på absolutt alt. Men uansett om det hjelper for dine problemer eller ikke, så er det et sunt og godt kosthold som holder ganske mange andre kostholdsrelaterte problemer unna veien

Lykke til!