Opprinnelig lagt inn av Mentira, her. Jeg har en oppskrift på Fedon Lindbergs sitronkake. Må da være mulig å lavkarbere den Spansk sitronkake 250 g mandler revet skall av 2 sitroner 1 1/2 dl fruktose - Natreen i ditt tilfelle 4 egg 1 ts bakepulver 3-4 mandeldråper (kan sløyfes) 1/2 ts kanel litt vispet fløte ved siden av med noen bær er godt Mal mandlene, rør inn finrevet sitronskall og 1/3 av fruktosen. Pisk eggedosis med resten av fruktosen og eggene. Rør inn mandeldråper og kanel. Smør en 22 cm diameter rund form godt og dekk bunnen med bakepapir. Hell i røren og stek kaken nederst i ovnen ved 150*C i 35 min. Litt kjedelig kake etter min mening, men det var det jeg hadde akkurat nå Litt appelsinskall og sitronsaft, smør og fløte i røren hadde ikke gjort noe skade tror jeg. Eller kanskje det bare er jeg som overavanserer
Opprinnelig lagt inn av Mentira, her.
Jeg har en oppskrift på Fedon Lindbergs sitronkake. Må da være mulig å lavkarbere den Spansk sitronkake 250 g mandler revet skall av 2 sitroner 1 1/2 dl fruktose - Natreen i ditt tilfelle 4 egg 1 ts bakepulver 3-4 mandeldråper (kan sløyfes) 1/2 ts kanel litt vispet fløte ved siden av med noen bær er godt Mal mandlene, rør inn finrevet sitronskall og 1/3 av fruktosen. Pisk eggedosis med resten av fruktosen og eggene. Rør inn mandeldråper og kanel. Smør en 22 cm diameter rund form godt og dekk bunnen med bakepapir. Hell i røren og stek kaken nederst i ovnen ved 150*C i 35 min. Litt kjedelig kake etter min mening, men det var det jeg hadde akkurat nå Litt appelsinskall og sitronsaft, smør og fløte i røren hadde ikke gjort noe skade tror jeg. Eller kanskje det bare er jeg som overavanserer
Sorry, så at du ikke følger lavkarbo, så da kan du lage kaken slik jeg skrev i utgangspunktet