Vis enkelt innlegg
Gammel 12-04-09, 23:10   #16
Chantelle
Medlem

Chantelle sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Ingen bedring av lavkarbo

Hei grotingeling
Ja det var jo noe å tenke på..B12.. føler jo at jeg bare maser på legen min..tror det meste er sjekket på blodprøver, men er som du nevner bare innenfor normal-verdier..kan jo være lavt for det...
Jeg har noen B12 jeg har fra utlandet(500 mcg)..methylcobo..som jeg tar av og til..og har tatt av og til de siste 2 år...egentlig fordi jeg mistenkte kvikksølv som årsak for noen år siden...
Jeg gir først og fremst OE-kost en mulighet nå...det kan også være rimelig at jeg har mettet fett-mangel..
det kan være flere årsaker her... jo flere innspill man får jo bedre er det! så takk for gode råd og tanker..greit å ha bak øret dersom ikke kostholdet får meg i riktig retning..
Og selfølgelig: helse er mer enn bare kostholdet. Jeg vet jo det. Har vært småsyk i 20 år nå og tror det meste er prøvd og gått gjennom. Og jeg har lest endel bøker, surfet mye på nett, søkt andre som har funnet gode løsninger og blitt friske... og vært hos mange leger, flere psykologer og utall alternative behandlere...
Jeg har vært søkende i mange år, men personlig har jeg mest tro på kostholdet..bare jeg finner den rette balansen..det er jo mange lav-karbo kosthold også...
Jeg har som sagt vært lav-karboer i 1 år nå, men pga BMI på 21-22 har det vært rådet meg til å prøve lindberg, steinalder, blodtype, etc først her inne på forumet...da atkins, ketolye, skaldeman, euro etc ..er ofte forbundet med overvekt-problemer..og at jeg derfor er rådet til å gå rett på "vedlikeholdsfaser"... men det har altså ikke gitt noen resultater...jeg har blitt dårligere....og kunne trenge litt veil-leding igjen...og motivasjon til å legge om på kostholdet for "ØRTENDE" gangen... Det er stress for meg og datteren og holde på sånn og vi trenger stabilitet og bedring nå....

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat