Sv: Ingen bedring av lavkarbo
Opprinnelig lagt inn av Minni1, her.
Jeg er også til utreding for me og er veldig tørr. Har gått på ketolyse siden nyttår og jeg syns jeg har blitt verre på noen områder og bedre på andre.
Merker at kroppen er smidiger, ikke så stiv, samtidig så er jeg mere uttmattet enn tidligere.
Jeg har ikke krefter til å begynne å tenke nytt hver måned så jeg kommer nok til å holde på mye lenger.
Hei Minni1
Jeg tenker ikke nytt hver mnd. Det er ikke mye som skiller fedon, blodtype, steinalder. Det er omtrent likt, bare noen matvarer som er forskjell... så det er ikke så stor omstilling å bytte på de...
Nå har jeg begynt på OE og det er mye mer omstilling! få i seg så mye fett er ny opplevelse for meg. Den er jo mye mer annerledes enn det andre jeg har prøvd. Etter 1 år på generell lavkarbo og mye dårlige resultater er det klart man gjør noe.
Jeg MÅTTE gjøre noe nå. Jeg har omsorg for et lite barn og vil miste omsorgen om det ikke blir noe bedring... kan jo ikke ligge/hvile og være svimmel og kvalm hele tiden da... Jeg har ingen til å hjelpe meg og jeg finner ikke andre løsninger enn å bytte lavkarbo-filosofi(jeg gikk på raw food/vegeterianer nå sist...og ble så dårlig etter 3-4 uker at jeg måtte avslutte.. hadde mye diare, kvalme, eksemoppbluss og ekstrem tretthet/utmattelse)..
Etter 1 uke på OE er kvalmen mye mindre, diare er borte og eksemen mitt ser ut å gå tilbake. Jeg er ikke dødstrett etter mat, men er generelt lite energi... Men det vet jeg at kan ta tid...kanskje noen mnd...Det viktigste var å snu den veldig dårlig trenden jeg var oppe den siste tiden...
Nå har jeg fått mange gode råd her...og det ser ut til den røde tråden er MER FETT MYE MER FETT ...mindre protein..Og det ser ut til å stemme med de opplevelser jeg har hatt siste uken på OE..
Jeg har ingen vekt å ta av og da tror jeg det er lett å gå seg vill i filosofiene her og starte på de med høyest karbo, moderat/lite fett...Jeg har jo slengt på en smørklatt her og der hele tiden...hehe...Men skjønner jo nå at jeg har jo fått ALTFOR lite...
min kjærlighet til kylling er blitt svekket den siste uka... sorry du er ikke feit nok for meg akkurat nå 
|