Vis enkelt innlegg
Gammel 13-04-09, 17:27   #29
Chantelle
Medlem

Chantelle sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Ingen bedring av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Perdita, her.

Jeg tror også at løsningen veldig ofte er mer fett, MYE mer fett, og at vi har vært alt for fettskremte i hele vårt pre-lavkarbo liv til å skjønne det. Jeg visste ikke helt selv hvor fettskremt jeg var før jeg ble veldig sliten et par uker inn i dietten, da jeg gikk drastisk opp i fettmengde ble alt mye bedre med en gang. Det høres ut som om du har forsøkt de slitsomme lavkarbo-variantene, kos deg nå med nytelselsmetoden og nok fett så kanskje du endelig merker hvor deilig det kan være. Sånn har i hvertfall jeg det!

Flott Perdita kloke ord der
Ja du sier så sant så sant... Jeg har trodd den siste tiden at jeg spiste mye fett(i forhold til høy-karbo var det jo det)..men det har jo vært mest veg.fett og en smørklatt her og der... Jeg måtte regne ut hvor mye g jeg skulle ha og prøve hvor mye det var. Veide all mat i 3 dager og sjekket. Og jeg kan love deg at jeg fikk litt sjokk!! ... 150-200 g ren fett, 50-60 g P og 40-50 g karbo ble mine tall ... Tallene var ikke noe sjokk, men det var sjokk å få dette i seg i løpet av en dag... det var mer enn det så ut på papiret gitt...
Jeg prøvde meg på en kyllingfilet og en potet en kveld. Tok 1/3 pakke synnøve urtesmør på poteten. Jeg hadde tidligere på dagen spist egg og bacon... Denne dagen ble fett% for lav... for mye protein.. da ser man hvor mye det skal til
Ja jeg har nok prøvd de slitsomme lav-karbo-diettene.. Men det var lett å velge de med min BMI på 21-22..(jeg ble rådet til det)...
Nå er det kos og mye deilig mat...blir skikkelig mett og jeg blir ikke overtrøtt etter maten..dog litt ensformig med egg og svineflesk, men blir sikkert mer oppfinnsom etterhvert

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat