Sv: Gravid på ketolysekur
Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.
Løvetann gav et veldig godt svar her - jeg er selv gravid og har økt nivået på karbohydrater til ca 100. Dette i samråd med legen på Lindberg-klinikken. Det er fullt mulig å slanke seg samtidig som man er gravid, men ikke gjennom å være i ketose.
Mitt mål med å leve på lavkarbo nå som jeg er gravid, er for å forhindre en voldsom vektoppgang, forhindre svangerskapsdiabetes og at babyen blir veldig stor.
Det som har skjedd er egentlig ganske fantastisk (er 25 uker på vei). Jeg er meget stabil i humøret, ingen av de så mye omtalte hormonsvingningene har funnet sted, er stabil som et fjell! Tror det har med et jevnt blodsukker å gjøre.
Man gjør jo det beste for den lille og en selv, og dette virker veldig korrekt for meg. Ikke så mye fett, endel proteiner og litt mer karbohydrater enn jeg spiste før.
Til nå har jeg lagt på meg 5 kg, og tror ikke jeg vil legge mye mer på meg enn 12 kg tilsammen. Trener yoga og går turer hver dag.
Takk for svar
Hvis det er greit har jeg noen spørsmål til deg
Det min venn argumenterte med er at hun hadde hyperemesis(oppkast) under hele svangerskapet og var pos på ketoner hele tiden. Fikk hele tiden berioliggende beskjed fra jr og lege om at barnet ikke ville ta skade av dette? Er det forskjell på dette og å gå på en lavkarbo diett?
Hvordan skal du forholde deg til diett mens du ammer? (mtp karb inntak)
Glad for svar.