Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye
Hei alle sammen!
Jeg er helt ny her på forumet og tenkte jeg kunne presangtere meg her siden jeg skal ned 45-50 kg
Jeg er en jente på 23 år, bor med verdens beste samboer(ble sammen da vi vår 17 år) og vi har en datter sammen på 2 år.
Jeg har alltid vært kraftig, ikke feit, men vært den største i klassen bestandig. Jeg er proff jojjo-slanker og har vel prøvd det meste...
Da min kjære og jeg ble sammen veide jeg rundt 80 kg og siden da har jeg bare blitt større...
Da jeg ble gravid startet jeg på 108kg og som høygravid turte jeg ikke veie meg, for da var jeg så ENORMT stor... Fikk, svangerskapsforgiftning og hadde idet heletatt et veldig tøfft svangerskap og fødsel.
Etter jeg hadde født veide jeg 110 kg, og var råflink med kosthold og trening i ett år, men gikk ikke ned ett eneste gram, så da ble jeg henvist av legen min til Spesialsentret hvor de er spessialister på overvekt. Jeg ble scanna, målt, veid, analysert og glykosebelastet.. Fikk beskjed om at jeg bestod av 50% fett!!!!
Det var vanskelig å komme seg til spesialistsenteret for meg og derfor endte det med at jeg droppet og dra...
I begynnelsen av mars i år var vekten kommet opp i 115 kg! Da dro jeg til fastlegen min å spurte om hjelp igjen. Han fikk sendt over papirer fra s.senteret og da fikk jeg vite at jeg har insulinressistens... Noe jeg syns var gode nyheter for da var det jo ihvertfall en grunn til at jeg ikke gikk ned i vekt!
Nå har jeg gått på Metformin 500mgx1 i ca. 4 uker og har gått ned snart 5 kg! Så nå går det rette veien!!
Dette ble veldig langt, men var deilig å få skrevet det ned!!
|