Vis enkelt innlegg
Gammel 16-04-09, 08:55   #9
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Når er et brød lavkarbo?

Jeg går jo på SCD diett fordi jeg bare tåler en type karbohydrat (kun enkle karboer, ikke de sammensatte slik som ris, potet, hvete, melk ++). Så derfor laget jeg denne oppskriften.

--

Kariannes mandel brød

400g mandel smør (hjemmelaget eller kjøpt)
4-5 ss olje
6 egg
80g kokt winter squash (kan sikkert erstattes med gulrot, kålrot eller annen grønnsaks med lite vann innhold)
1 ts natron (ikke mer!!)
1 ss kanel (eller annet krydder)
Litt salt

Bland alt sammen i food prosessoren og hell det i en brød form kledd med bakepapir.
Stek på 135 grader i 1 1/2 time.

-
Mandelsmør
Fordel så mye mandler du vil ha på en steke plate i ovnen og stek dem i 20 minutt på 150 grader. Pass på at dem ikke blir svidde.
Hiv alt i food prosessoren og la den kjøre. Først vil det bare bli store klumper og innimellom vil du nok lure på om dette her blir noe smør, men det blir det tilslutt. Jeg måtte stoppe flere ganger og putte de finkornete mandlene ned i bollen igjen fordi de krøp oppover sidene.
Når de begynner å bli finkornet heller du oppi en dæsj olje (ca 2 ss olje).
Kjør videre og tilslutt blir det smør.

kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat