Vis enkelt innlegg
Gammel 17-04-09, 10:47   #2
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tofu&Soya Protein Isolat.Himmel eller Helvete?

Sitat:

Soya mel/melk i barnegrøt er meget skadelig!
Soya inneholder potente phyto-østrogener(plante-østrogen) som kalles isoflavoner. Østrogen substanser,enten de er fra planter,mennesker eller kjemikalier svekker Skjoldbruskjertelen! Studier har vist at disse substanser fra Soya gir Struma. Alle kronisk degenerative sykdommer er assosiert med Lavt Stoffskifte!

Det er nok i ytterst få tilfeller at man bruker soyamel og soyamelk til barn, dte er jo frarådet for de fleste å bruke dette. Og det er kun til barn som ikke tpler annet man gir dette, og det er heller IKKE førstevalget ved allergi. Dette har jeg satt meg inn i siden jeg har et barn som sondes 100% og vi prøver alt mulig for å få henne til å beholde maten, og jeg har hele tiden vært nøye på at hun ikke skal få soyaprotein, spesielt de periodene vi prøvde ut melkefri kost. Vi har etterhvert funnet ut at hun tåler melk, men da sondemat som har myse og ikke kasein som proteinkilde, siden kaseinen danner klumper som hun nesten kveles av om hun kaster opp( noe hun gjør flere ganger om dagen).
Og før du spør, ja vi har prøvd alt av mat, også å lage maten fra bunnen av, ketogen kost, uten planteoljer, med planteoljer osv, hun er bare ikke ferdig utviklet enda

Og jeg kjenner flere foreldre med barn med melkeallergi som får erstatningsprodukter, og den med soya er absolutt ikke førstevalg når man velger melkefri morsmelkerstatning. Ellers finnes det KUN en gluten og melkefri barnegrøt på markedet dessverre, for de som tror babyer må spise grøt( noe de ikke må, mine barn har fint vokst på morsmelk og vår middag de første 2 årene, kun med tilskudd av smør på maten.).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat