Sv: Hvilket lavkarbokosthold/diett bør jeg velge?
Opprinnelig lagt inn av Elisabeth33, her.
OPTIMAL ERNÆRING/ LCHF er mitt svar. Ser de andre anbefaler Fedon. Det var slik jeg også ble rådet for 1 år siden å starte. Nettopp fordi jeg ikke skulle gå ned i vekt. Bare ville bli i bedre form og sunnere.... så derfor ble steinalder og Fedon anbefalt for meg .jeg vil fraråde det! .
Men hva skjedde? jeg fikk for mye protein(spiste mye kylling og fisk) og for mye vegetabilsk fett i forhold til mettet fett(mye olivenolje) Jeg økte på med mye grønnsaker og en smør-klatt her og der. Og gikk over til renere mat(ikke noe ferdig-mat/poser etc). Ja jeg ble nok sunnere på en måte, ihvertfall i forhold til tidligere.
Men jeg ble sykere fordi jeg fikk for lite fett og for mye protein på disse diettene...å BARE kutte ut karboene vil nok ikke gi deg god helse på sikt... du må nok også øke fett-andelen betraktelig...
Hvis du virkelig vil tenke god helse så tror jeg svaret er lite karbo, mye fett(mettet/animalsk) og moderat protein.
Uansett ønsker jeg deg lykke til
Jeg kan ennå ikke så mye om alle diettene.. så lurer på hvorfor du fradråder Fedon ?
Kan man bli syk av Fedon ?
Har forstått at Fedon har akseptert mere fett nå enn det han har gjort før ?
Har skjønt det sånn at det er mer en livstil ? Hvis Fedon`s metode ikke er bra.. hvorfor er det mange som anbefaler det 

revmatiker og Lavkarbo-veteran siden 2009.. prøvd de aller fleste diettene.. Er nå i gang med siste innspurt så derfor ny ketolyserunde.
|