Vis enkelt innlegg
Gammel 17-04-09, 16:02   #56
Eltaak
Juniormedlem
 
Eltaak sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tjøme
Alder: 53
Innlegg: 32
Eltaak er på en erverdig vei

Sv: Smerter i lår og oppover mot hoftebein - magnesium-mangel?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Jeg hadde disse smertene også på dagtid, spesielt hvis jeg ikke trente eller var aktiv. Å sitte i ro var det værste. Hvis samboeren har så sterke smerter at dere lurer på om det er isjas, så bør han kanskje oppsøke lege/fysioterapeut. Da er det jo nerver som er i klem. Men jeg hadde faktisk så store smerter i setet og nedover lårene at man trodde det var isjas/prolaps. Men som er borte nå da som sagt.
Magnesium er en forunderlig ting, og det skader jo ikke å prøve. Jeg hadde forøvrig disse plagene lenge før jeg begynte på lavkarbo.

Kan tenke meg at det har noe med å ikke trene for mye, ja..... Vi har nok hatt altfor mye å gjøre (alltid lett å finne på unskyldninger.....) med kjøp av hus og flytting etc... Vi har lovet hverandre dypt og inderlig at nå må vi ut å gå i det skjønne vårværet!!!!! Ellers var vi hos legen idag og tok generell sjekk på alle nivåer. Heldigvis en ganske velvillig lege, selvom han ikke trodde så mye på kosttilskudd. Samboeren har sittet litt mindre idag, og føler seg bedre, så tror nok også at det kan ha noe med å være mer aktiv, generelt. Uansett, takk til dere alle sammen for gode råd. Utrolig fint å ha et sted å henvende seg når man er heeeeelt grønn som meg.

Eltaak er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat