Sv: Ta tran for å få opp fettinnholdet i kosten?
Sitat:
Metta Fett (Saturated Fat)!
MeieriSmør,Kremfløte,saue fett etc.etc.
(Fett fra Gris kan ikke lenger kalles Metta. Dyra spiser så mye Planet/Fiske fett nå, at det fettet er temmelig Flerumetta!)
Bare lurte litt på denne, siden jeg faktisk har lest på fòrsekkene hva både sau, gris og storfe får, og innholdet i fòret er igrunn det samme, men litt mere av animalsk fett i svinefòret.. Både ku, sau og geit og hest får fòr med fiskeolje og plantefett i. Sau og svin går ofte på rapsbeite på høsten, sannsynligvis mere sau enn gris som går på slikt beite siden folk ikke skjønner at grisen også trenger å røre på seg. Jeg unngår svin siden jeg anser det som stressa kjøtt, jeg vil ikke ha kjøtt fra et dyr som både kun blir holdt for kjøttet og som aldri er ute ( bare en liten prosent, som er økologisk), i tillegg får jeg brennende følelse i kinnene og føler meg matt av å spise svin... Det gikk greit med våre egne griser, som fikk mest mulig annet enn kornmat fra sekk.
. Derfor holder jeg meg til okse kjøtt, som i realiteten for det meste er fra ku og ikke okse Kanskje heldigvis, for det kjøttet er bedre utnytta enn svinekjøttet, siden kua da har levert melk i noen år osv. Vegeterianer blir jeg nok aldri, men som hobbybonde velger jeg det kjøttet jeg mener er fra dyr som har det godt..
I tilfelle jeg skravla så mye at du ikke forsto, ja jeg mener også at svin får for mye flerumetta fett, men poenget mitt var at alle de andre norske husdyrene får av det samme, bare i andre forhold. Ta deg en kikk på fòrsekkene på et innkjøpslag el.l og les. Det er til å få bakoversveis av. Men ellers, jeg er helt i mot at svin skal få fett fra svin, for det er kanibalisme.
|