Sv: Hvilket lavkarbokosthold/diett bør jeg velge?
Hei igjen.
Takk for svar! Fikk litt å tenke på nå..
Jeg visste ikke at man kan få i seg for mye proteiner! Hvorfor er dette skadelig? Jeg leser en del om styrketrening for tiden, og ser at de fleste som driver seriøst med dette anbefaler minst 2 g proteiner pr kg kroppsvekt dersom man ønsker gode resultater av muskelbyggingen. Hva mener dere om dette? Kan man bygge muskler like effektivt med et lavere proteininntak?
Hva vekt og kropp angår, så er målet mitt først og fremst å "stramme opp" kroppen, og bli litt smalere. Jeg tar altså sikte på en kombinasjon av muskelbygging og slanking/deffing. Håper på å finne et opplegg som både gir meg de første, synlige resultatene i løpet av de første par månedene, og som jeg kan følge permanent.
Er litt redd for å miste motivasjonen dersom det går månedsvis uten noen synlige forskjeller, noe som har vært tilfellet ved tidligere forsøk - da i form av lavkalorislanking. Forstår ikke helt hvordan forbrenningen min fungerer, for uansett hvor lite eller mye jeg spiser, går jeg verken opp eller ned i vekt. 
Har intet problem med å spise fett, men å kutte karbohydrater helt, blir derimot noe vanskeligere. Til hverdags spiser jeg gladelig minimalt av karbohydrater, men i ny og ne vil jeg nok ta en lørdag hvor jeg skeier ut litt. Videre ønsker jeg som nevnt ikke å ligge på et inntak som er så lavt at jeg havner i ketose.
Vil litt helgekos i ny og ne ødelegge veldig for vektnedgangen og de helsemessige gevinstene?
|