Vis enkelt innlegg
Gammel 17-04-09, 22:40   #15
Perdita
Seniormedlem

Perdita sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Perdita er en juvelPerdita er en juvelPerdita er en juvel

Sv: Spørreundersøkelse for "overvektige"

Opprinnelig lagt inn av Svane, her.

Til Arvid:

Da du la ut denne "spørreundersøkelsen" antok jeg at det var et ledd i en form for forskning / utredning. Jeg svarte deg derfor på PM. Men jeg må si jeg stusser når du nå plutselig ser ut til å opptre som "rådgiver" både overfor meg direkte, og overfor andre i forumet. Du har dine oppfatninger om fett og mikrobølgeovner og melk og østrogen - og det er vel og bra. Men hvem er du? Ut i fra hovedinnlegget i denne tråden og andre innlegg du har skrevet her på forumet så oppfatter jeg at du ikke innehar medisinsk kompetanse. Med andre ord er du - som oss andre - en som har skaffet seg informasjon på internett. Hvis jeg tar feil må du gjerne rette på meg.

Grunnen til at jeg tar opp dette i forumet i stedet for på PM er at jeg syns dine råd og anbefalinger er lett betenkelige. Innen de fleste varianter av lavkarbo-kosthold er det du fremmer på tvers av anbefalingene. Og det er greit! Vel og merke så lenge du fremstår som "allminnelig bruker" av forumet - og ikke som den eksperten du så langt har forsøkt å framstå som.

Det er mulig du er ekspert, det vet jeg jo ikke - men hvis du er det kunne du jo kanskje sagt det. Og forøvrig syns jeg det er på grensen til uredelig å lage en "spørreundersøkelse" dersom ditt motiv ikke er å samle informasjonen og deretter trekke konklusjoner, men snarere til å blande deg inn som personlig rådgiver til hver og en av oss. Inntrykket er at du hadde konklusjonen klar på forhånd, og bare ville skaffe deg argumentasjon. Det syns jeg ikke noe om.

Men igjen, som vanlig bruker har jeg ingen motforestillinger - men du fremsto altså som noe annet, i hvertfall for meg.

Må bare istemme alt du har sagt her!

Mamma til tvillinggutter født mars 2010
Perdita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat