Vis enkelt innlegg
Gammel 18-04-09, 16:39   #5
danish
Seniormedlem

danish sin avatar

Medlem siden: May 2008
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Ray Peat og meg!

Opprinnelig lagt inn av smukkas, her.

Du kommer med rimelige bastante påstander her. Har du noen flere referanser å støtte disse utsagnene på?

Artiklen du viser til fra Int Heart J (2005) konkluderer for eksempel at nervonsyre, en omega-9 UMETTET fettsyre, reduserer kardiovaskulær risiko. En annen ting de fant var følgende: "n-6 PUFA (omega6-fettsyrer) had a negative CRFS (= −1)," dvs at omega-6 har en gunstig effekt på kardiovaskulære risikofaktorer.
(Int Heart J 2005;46:975-85)

Jeg er enig. Vi bør likevel merke oss at kroppen lager Omega-9 når den mangler Omega-6. Ray Peat er ikke så opptatt av Omega-6 som han er av Omega-3. Studien gir EPA en CRFS på 4, mens Omega-9 bare får 1.

In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat