Tråd: Stevia
Vis enkelt innlegg
Gammel 19-04-09, 16:53   #4
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Stevia

Stevia er ikke et kunstig søtningsmiddel, men en veldig søt plante (jeg mener det er 200 ganger søtere enn sukker). Hvor bra den er avhenger av kvaliteten, dårlig stevia kan være ganske bittert på smak.
Stevia er ikke like brukervennlig som en del andre kunstige søtningsmiddel, men har ingen kjente skadevirkninger på kroppen, samt at den er helt karbohydratfri.
Du får stevia i enten pulver eller i flytende form, eller du kan kjøpe steviaplante og tørke og knuse blader selv, men det kan jo bli unødvendig mye pes.
Stevia er ikke godkjent som menneskeføde i Norge, men kan kjøpes enkelte steder som dyrefor (), ellers finnes det flere nettbutikker som selger det.
Jeg har aldri kjøpt stevia selv, har hatt lite behov for søt mat, men det er sikkert noen her som har bredere erfaring, og vet hvilke leverandører du bør gå for

Grattis med bra vektnedgang, og lykke til med steviaen!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat