Vis enkelt innlegg
Gammel 20-04-09, 10:36   #36
danish
Seniormedlem

danish sin avatar

Medlem siden: May 2008
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Hvilket lavkarbokosthold/diett bør jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Energifordelingen var jo grei nok, den skjønte jeg. Men hva kommer under? Beregning av antall gram? I så fall, så skal en person på 100 kg ha 50-80 gr karbohydrater, 100 gr protein og 250-350 gr fett? Synes det virker som mye av både karbohydrater og fett, eller har jeg misforstått helt nå?

Det går under gram.

Overvektige personer på O. e. skal kun ha 0,5 X karbohydrater. Dette bestemmes igjen av proteinmengden, som Kwasniewski setter til høyde i centimeter minus 100. Hvis en mann på 100 kg er 185 centimeter, skal han altså ha 42,5 gram karbohydrat (helst fra rotgrønnsaker, f. eks. potet eller kålrot). I tillegg skal han ha 85 gram protein og ~210-300 gram fett (begge helst fra animalske kilder som egg, smør, marg, flesk o. s. v).

Det er ikke så mye karbohydrater. Det funker veldig fint. Du unngår endel av ulempene folk får med ketose, f. eks. konsentrasjonsvansker, stress o. s. v. Riktignok pleier de fleste av disse problemene å gå over efter en viss stund i ketose.

In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat