Vis enkelt innlegg
Gammel 20-04-09, 11:39   #7
Svane
Medlem

Svane sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Alder: 55
Svane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snill

Sv: Noen som har hørt om dette og kan fortelle litt mer? (Mensblødninger)

Røsk ut skiten... Jeg hadde hormonspiral, og først var jeg nå plaget med hyppige og kraftige blødninger i innkjøringsperioden, som for meg varte i 9 mnd. Deretter roet det seg litt ett års tid, før jeg begynte å få hyppige, uregelmessige og kraftige blødninger. Fikk time hos gynekolog, som mente at jeg kunne gå over til p-piller. Gjorde det, men fortsatt hadde jeg sterke blødninger. Enden på visa ble at jeg ble operert og fjernet livmorslimhinna. Gynekologen sa at sterke blødninger og særlig når de blir hyppige og uregelmessige ofte skyldes muskelknuter eller polypper i livmora.

Jeg hadde begge deler, i tillegg til ganske tykk slimhinne. Før jeg ble operert ble jeg spurt om jeg ønsket flere barn eller ikke, noe jeg ikke gjør. For hvis man fjerner hele slimhinna er sjansen for å bli gravid minimal.

Nå er det 2 år siden jeg ble operert, og jeg bruker nå ikke prevensjon. Har bittesmå blødninger ganske nøyaktig hver 4 uke, det varer 3-4 dager, og holder med å bruke truseinnlegg. Det kan jeg leve med.

Men altså, få gynekologen til å sjekke deg! Kan være noe inni livmora som forstyrrer syklusen din og skaper så hyppige blødninger.

Svane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat