Vis enkelt innlegg
Gammel 20-04-09, 11:56   #16
noraa
Juniormedlem
 
noraa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 41
noraa er ny på veien

Sv: Noen som kan gi meg et hint om jeg er på rett vei? Første uke med Lindberg

Takk for gode svar!

Da kjører jeg på med lavkarboøl framover. Hva med fatøl/flaskeøl på puber/utesteder? Synes jeg leste et sted på forumet at Guinness ikke var så allerverst. Ettersom jeg elsker Guinness, hadde dette isåfall vært suverent!

Du kan ha et poeng i at jeg kanskje er fysen - ikke sulten alltid. Jeg skal passe litt bedre på dette. Har en tendens til å bli tørr i munnen etter en stund etter mat, og har tidligere brukt mye pastiller o.l. for å bøte på dette. Men oppdaget at det er mye karbs i det jeg pleier bruke.

Jeg er fremdeles ganske usikker på hvordan jeg skal legge opp dette løpet - jeg må passe på at det ikke blir for strikt, da er det stor sjanse for at jeg gir meg.

Jeg er 170 høy, og veier 81 kilo. (83 kg for 1 uke siden) Har lyst til å gå ned på 68-70. Til frokost spiser jeg f.eks salat, et rugsprø med sardiner. Prøver å ha forskjellige ting i salaten: oliven, fetaost, avokado o.l. I helga egg og bacon. Som mellommåltid - en Yoplait, hasselnøtter og en kiwi. Til lunsj blir det fort salat igjen - kanskje med litt kylling attåt. Middagene lager vi som vanlig, men bytter ut poteter/ris/pasta (som vi spiste mye av før) med belgfrukter som kikerter og linser. Bruker olivenolje og rapsolje til steking, og over salater. Fløte i linsemos eller i sauser. Får jeg i meg nok og riktig fett? Jeg er litt forvirret etter mye søking rundt på forumet - og vet ikke helt hva som kan passe best for meg. Må jeg spise mettet fett for å gå ned i vekt? Er det veldig viktig å bestemme seg for en metode (f.eks Lindberg e.l.)?

Jeg har trent mye hele livet, men dette stoppet opp som følge av kyssesyken for et par år siden. Nå har jeg begynt så smått igjen - litt løpeturer på kveldstid o.l. Regner med at dette kan ha gunstig effekt Jeg spiser litt mørk sjokolade - 70% kakao - hvis jeg skal kose meg, gjerne sammen med litt rødvin.

Kommentarer, tips og råd tas imot med takk! Kanskje noen av dere har hatt liknende mål som meg, og kan dele erfaringer?

noraa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg/Kjernesunn Svar med sitat