Vis enkelt innlegg
Gammel 20-04-09, 13:52   #1
SusieBlues
Seniormedlem

SusieBlues sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 48
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Creme Fraîche-grøt

5 dl creme fraiche
0,5 dl vann
1-2 ts johannesbrødkjernemel

Putt creme fraichen oppi en kjele og varm opp på svak varm.
Løs opp johannesbrødkjernemelet i vannet (ristes elles vispes raskt, for eksempel).
Hell dette oppi kjelen (ikke veldig viktig hvor varmt det har blitt i kjelen) og rør rundt hele tiden slik at det fordeles i creme fraichen.

Når jeg spiser grøten har jeg oppi noen dråper kunstig søtning og masse kanel. NAM!

Den eneste grunnen til at jeg har byttet ut rømmen fra rømmegrøten, er økonomisk. Creme Fraiche får man til 18,90 SEK (5 dl) på EuroCash i Sverige, i forhold til 19,50 NOK (3 dl) på Rema 1000 i Norge. (Får ikke tak i rømme i Sverige)

Jeg syntes ikke det smakte så annerledes fra rømmegrøten her inne (som jeg elsker!)

Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat