Vis enkelt innlegg
Gammel 20-04-09, 19:58   #9
sara
Medlem

Medlem siden: Feb 2009
sara er på en erverdig vei

Sv: Frukt og grønnsaker

Opprinnelig lagt inn av Elisabeth33, her.

Hei
jeg synes frukt virker fornuftig jeg da .i hvertfall i moderate mengder(dvs 1-2 om dagen, men kun til frokost) og sammen med fett/protein)hvis det er bare frukt og grønnsaker du spiser av karboer, er det vel bare bra... og fortsatt på lav-karbo-kost !
men jeg synes det virker som du har lite fett i kosten?
hvis du skal spise frukt vil jeg anbefale feks:
Hva med FRUKT-salat(gjerne med noen bær også), kremfløte og nøtter til frokost
til lunch: salat med fett/protein. feks ost, avokado, skinke, bacon etc, rømmedressing
Middag: fettrikt kjøtt/fisk med grønnsaker/salat etc..

Frukt er best å spise til frokost på tom mage(som i forslaget ditt) Fordøyes raskt, gjærer ikke når det ikke er mat i magen fra før. Fornuftig!

men balanser blodsukkeret i fruktmåltidet ved å: spise noe fett ved siden av(feks fløte) og nøytraliser syre(sukker) ved å drikke mineral-rikt vann(vann tilsatt feks himalyasalt, cellesalt, Urbase, basevital etc...) eller mineral-kapsler.
Jeg synes det er viktig å spise frukt, så samt man tåler det(ikke har diabetes, mye helseplager/sykdommer eller overvekt) og trener regelmessig. Ingen grunn til å utelate det for bestandig da..
Frukt innholder mye vitaminer, mineraler og enzymer(ikke i juice da!!), fiber som kroppen din har godt av ...
brød, poteter, pasta kan ikke skryte av det samme

Spis av naturen, få deg i fett og hold deg i bevegelse

Tusen takk for gode råd! Og ikke minst kjempefine forslag til måltider! Snille mennesker på forumet Jeg skal prøve meg litt fram. Føler det blir vel hysterisk å ikke kunne spise en frukt eller to om dagen når jeg er fullstendig normalvektig. Men ønsker jo selvfølgelig ikke å gå opp heller, så holder meg til lavkarbo, er jo så mye god mat og deilig å ikke telle kalorier eller være sulten.

Ha en råflott uke!

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat