Beholde mest mulig av muskler
Hei,
Kan godt være at dette egner seg mest for Torkil, men hvis dere har noen innspill så setter jeg pris på det 
For å gå en rask gjennomgang så har jeg vært gjennom ketolyse for et par år siden.
Da gikk jeg ned 40 kilo (160->120) i løp av 8 mnd, og har siden da gjort en del store endinger, både når det gjelder kosthold og trening.
15 mnd på å trene meg opp til en fysikk som i følge meg selv begynner å bli bra. Kjørt en "strict" 5-splitt (styrke 5 dager i uka, cardio 2 dager) i rundt 12 mnd.
Har bulket nå siden Jul, og prøver nå å deffe mot sommer for å få det siste på plass.
For dere som ikke vet hva bulke er så er dette å legge på seg mens man trener masse styrke for å få mer muskler/styrke. Deffe er det motsatte, bare få ned fettprosenten.
Har kjørt lavkcal nå i 1 mnd, og har da gått ned rundt en 5 kilo. 3 av dette går jeg ut i fra er vann.
Nå over til den vikelige saken:
Samboeren har nå begynnt på ketolyse, og jeg har vel egentlig funnet ut at å lage 2 middager er en ganske kjedelig sak. Samtidig trives jeg med å gå ned i vekt uten å telle kalorier og bruke masse tid på cardio (mølletrening).
Eneste som bekymrer meg er at jeg er redd for at mye av musklene som jeg har brukt 15 mnd på å bygge, forsvinner i takt med fettet som henger på.
Da dette er en katabol diett så er jo dette en av "bivirkningene".
Jeg prøver å ligge på en 2-4 g protein pr kilo, men er jo vanskelig å spise seg opp til dette. Tar 30 gram etter trening, i form for en proteinshake, men dette er jo relativt lite.
Finnes det noen andre måter å spare på musklene på ketolyse? Anbefales det å kjøre ting som kreatin når man kjører lavkarbo?
Håper du kan svare på dette.
Ellers må jeg si at ketolyse har totalt endret livet mitt. Er kjempefornøyd til nå 
Har planer om å kjøre dette frem til September, da jeg skal ned rundt 15 kilo, da målet mitt er 105 kilo, før jeg skal "bulke" igjen 
|