Tråd: Rabarbara
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-04-09, 18:46   #2
LineJM
Seniormedlem

LineJM sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Rabarbra!

Rabarbakake har jeg:

Ovn på 2oo,
rens og skjær opp rabarbra i biter, legg i en ildfast formsammen med litt søtningsmiddel og hell på vann så det nesten dekker rabarbraen. Sett dette i stekovnen og kok rabarbraen til den er begynt å bli passe mør og mesteparten av vannet er fordampet.
Lokk:
en pakke mandler( vanligvis 250g)
Kjør i matmaskin til ganske grovt "pulver"
før var det ca 250 g melis i men det er nå erstattet med splenda som jeg kjører i mixern til konsistens som melis.
ha i 3-4 egg til en tykk røre.

bre dette over rabarbraen og sett det hele tilbake i stekovnen til mandellokket er blitt fint og gyldent.

Serves varm med iskrem om du kan spise det, er også godt med krem eller rømme eller lignende.

Dette er en oppskrift fra mamma etter typen gjør sånn og gjør slik til det blir "passe" ER usikker på nøyaktig hvor mye rabarbra man trenger men det er fint om det ihvertfall dekker bunnen og litt til på hvaforen form man vil bruke.

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat