Vis enkelt innlegg
Gammel 23-04-09, 13:32   #21
Chantelle
Medlem

Chantelle sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Tror du at det er mulig at alle kan spise seg friske?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Det kommer helt an på hvor mye insulin bukspyttkjertelen klarer å produsere. Noen har så lav egenproduksjon at de ha tilført insulin, andre kan regulere det med kosten. Om jeg husker rett så er det utgangspunktet for Optimal Ernæring.

Ellers så har jeg svaret på spørsmålet: Alle sykdommer, skavanker og lidelser som forårsakes av feil kosthold kan kureres med riktig kosthold.

DAGENS BESTE
hehe...det er jo helt riktig det... at alle sykdommer, skavanker og lidelser som forårsakes av feil kosthold kan kureres med riktig kosthold.så sant så sant
Men det er jo så mange som ikke tror at deres sykdom er kosthold-relatert. Man tror det er arvelig, man er et "offer"(uheldig) osv...
Jeg kjenner til mange som har en diagnose, men som ikke tror at det kan skyldes kostholdet...fordi de enten er født med det, de har arvet det .eller fordi de er utløst av andre årsaker(virus, stress, psykisk, medisiner, vaksiner )og fordi det er så vanskelig å vite hva som er sunt kosthold(de fleste tror de har sunt kosthold fordi de spiser magert etc..)

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat