Vis enkelt innlegg
Gammel 23-04-09, 13:50   #22
Chantelle
Medlem

Chantelle sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Tror du at det er mulig at alle kan spise seg friske?

Opprinnelig lagt inn av Skinnogbein, her.

Selvsagt kan ikke alle spise seg friske! Jeg synes dette er en skremmende debatt - og en farlig debatt. For folk som er alvorlig syk kan det være livsfarlig å tro på denne type filosofier dersom de kutter ut medisin og ordinær legebehandling.
For mindre plager og sykdommer som er forårsaket av et dårlig kosthold/livsstil kan omlegging av matinntaket selvsagt hjelpe. Milde depresjoner er et godt eksempel på dette - men jeg ville aldri anbefalt en tungt deprimert og suicidal person om å kutte medisiner og i stedet leve ketogent.
Vær varsom!

Jeg VILLE anbefalt en tungt deprimert om å leve på lavkarbo/høyfett... også en suicidal person.. i aller høyeste grad ville jeg det... MEN Å KUTTE UT MEDSISINER nei...dette kan kun gjøres i samarbeid med lege og når tiden er inne. Ikke alle kan det heller. Hvis du leser noen av innleggene mine så skriver jeg også at jeg forutsetter at det er tidlig i forløpet og at sykdommen ikke ikke er gått så langt at det er blitt skader...enten av medisin eller narkotika eller hva det er ....
Jeg synes INGEN bør slutte med medisiner brått og legge om til høyfett-kost. Er man syk og må bruke medisin, må man selvsagt rådføre seg med lege underveis/først..
Men jeg mener at det er løsninger og håp for alle. Det er ikke meningen at vi skal være syke. Livsstil-sykdommene, som utgjør 80-90% av alle sykdommene, kan man gjøre noe med. Det er min filosofi og det må jeg få lov å ha, OG ha en debatt om
Det må være lov å ha meninger og tro. Det er mye verre ting som blir skrevet for en tungt deprimert person enn hva jeg skriver i innleggene mine. Jeg må få lov å tro på at det finnes håp, men sier også at ikke ALLE kan(og vil) oppnå det samme..
ikke alle kan slutte med medisiner, ikke alle kan være i jobb, ikke alle kan bli kvitt sin sykdom... Men jeg tror at dersom man hadde vært obs på dette tidlig(før det blir for sent) så hadde mye vært unngått og mange diagnoser hadde ikke eksistrert idag

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat