Vis enkelt innlegg
Gammel 23-04-09, 15:38   #14
Elizabethcita
Seniormedlem

Elizabethcita sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordmøre
Alder: 45
Elizabethcita har en fantastisk aura rundt segElizabethcita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blodsukker, insulin og forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Men hvis man skal ta den testen, bør man ha spist høykarbo noen dager for at testen skal slå ut på fastende blodsukker da?
Jeg har ikke tatt denne testen, men alle mine kilo og overvekt over mange år, så har jeg på 99% sikkert insulinressistens. Men jeg fikk ikke legen til å ta denne testen før jeg la om til høykarbo igjen... Skal jeg drite i hele testen, eller er det greit å få tatt den?
Mine blodsukkerverdier på fastende mage er nå mellom 4 og 5, det var det garantert ikke for 4 uker siden.

Det er mulig at du må leve høykarbo et par dager før prøven, men det viktigste ved prøven er jo kanskje endringen etter å ha drukket dette glukose-skvipet (iiisj!!), og den vil jo fortsatt være der selv om du lever lavkarbo...

Opprinnelig lagt inn av Chantelle, her.

kan hvem som helst bare gå å kjøpe seg en blodsukker-måler?... hvor mye koster sånt?

Ja, alle kan kjøpe det. De koster fra 100 kroner og oppover. Det som koster er nålene (mine koster rundt 70 for 50 nåler) og målesticksene (mine koster 350 for 50 stk). Det lønner seg altså å få resept på dem, hvis ikke blir det veldig dyrt. I tillegg er ofte apotekerne skeptiske til de som kjøper uten resept. Men, fullt mulig altså

Elizabethcita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I samarbeid med lege Svar med sitat