Vis enkelt innlegg
Gammel 23-04-09, 15:47   #15
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Blodsukker, insulin og forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Elizabethcita, her.

Det er mulig at du må leve høykarbo et par dager før prøven, men det viktigste ved prøven er jo kanskje endringen etter å ha drukket dette glukose-skvipet (iiisj!!), og den vil jo fortsatt være der selv om du lever lavkarbo...

Ja, alle kan kjøpe det. De koster fra 100 kroner og oppover. Det som koster er nålene (mine koster rundt 70 for 50 nåler) og målesticksene (mine koster 350 for 50 stk). Det lønner seg altså å få resept på dem, hvis ikke blir det veldig dyrt. I tillegg er ofte apotekerne skeptiske til de som kjøper uten resept. Men, fullt mulig altså

Ja, glemte det med nålene. Har aldri opplevd at noen har vært skeptisk når jeg har kjøpt nåler og målesticks, jeg i alle fall. Én gang var det en apoteker som spurte om jeg ikke heller burde få det på resept, men jeg sa at jeg dessverre ikke får det, men jeg er disponert for diabetes (voksenversjonen av dia1), og bare ønsker å kontrollere blodsukkeret mitt. Og det var helt greit for han liksom

At man skal behøve å leve høykarbo før man tar glukosebelasnting blir for meg veldig tullete. Jeg vet jo at jeg er insulinresistent NÅR jeg spiser høykarbo, så det trenger jeg jo ikke å vite, men om kroppen min fortsatt har nedsatt insulinfølsomhet på det kostholdet jeg har nå, sånn at jeg vet at det funker! Det var også på den måte jeg i utgangspunktet skjønte at jeg måtte kutte ut meieriprodukter, da glukosebelastninga viste forhøyede verdier selv på lavkarbo. Det var også da jeg kjøpte blodsukkermåler.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat