Sv: Blodsukker, insulin og forbrenning
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Ja, glemte det med nålene. Har aldri opplevd at noen har vært skeptisk når jeg har kjøpt nåler og målesticks, jeg i alle fall. Én gang var det en apoteker som spurte om jeg ikke heller burde få det på resept, men jeg sa at jeg dessverre ikke får det, men jeg er disponert for diabetes (voksenversjonen av dia1), og bare ønsker å kontrollere blodsukkeret mitt. Og det var helt greit for han liksom 
At man skal behøve å leve høykarbo før man tar glukosebelasnting blir for meg veldig tullete. Jeg vet jo at jeg er insulinresistent NÅR jeg spiser høykarbo, så det trenger jeg jo ikke å vite, men om kroppen min fortsatt har nedsatt insulinfølsomhet på det kostholdet jeg har nå, sånn at jeg vet at det funker! Det var også på den måte jeg i utgangspunktet skjønte at jeg måtte kutte ut meieriprodukter, da glukosebelastninga viste forhøyede verdier selv på lavkarbo. Det var også da jeg kjøpte blodsukkermåler.
Så flott at du slipper spørsmål av apotekerne da Det er kanskje bare jeg som har dårlige erfaringer... Mulig de er litt vrangere av seg her ute i verdens anti-navle... Hehehe Jeg har fått spørsmål HVER gang ( på alle byens fem apoteker), og på det ene apoteket fikk jeg beskjed om å komme tilbake etter at jeg hadde skaffa meg resept. Heldigvis er vel ikke alle sånn da
Jeg synes heller ikke det skulle være nødvendig å spise høykarbo for å få tatt prøven, men de legene finner på så mye rart innimellom... Jeg skal etterhvert ta en sjekk av denne igjen, og da skal jeg holde på det kostholdet jeg har nå, nettopp for å se virkningen av nytt og bedre kosthold også. Mulig det er bare ved første gangs sjekk mange leger vil ha oss til å spise høykarbo på forhånd. (Eller "normal" mengde, som min vikar-gjøk så fint kalte det... )

|