Sv: min vei mot målet!
Jeg får leite opp noen oppskrifter forstår jeg ja. Vet det finnes oppskrift på polarprød også, og de ser veldig gode ut, så jeg tror jeg skal lage det i helga.
Min dag består av mye skinke, egg, tunfisk, kjøttdeig, kylling, annet kjøtt, feit fisk og grønnsaker.
Jeg er ikke noe flink til å ha faste måltider pga travel hverdag, men jeg spiser frokost nå, noe jeg ikke gjorde før.
Eks. på hva jeg spiser er:
- skinke (enten bogskinke eller smårettskinke) egg, ost og majones.
- tunfisk med majones.
- kjøttdeig med ett egg i ei skål med endel salat, litt løk og ost og rømme på toppen.
- kyllingfilet med grønnsaker.
- kyllingsalat med salat, LITT paprika, agurk og andre gode grønnsaker med lite karbo.
- wok med fisk eller kjøtt + grønnsaker.
- tacoform med kjøttdeig, grønnsaker, tacokrydder ("hjemmelaga") og ost, steikt i ovnen.
- egg og bacon.
- kokte egg med en klatt smør.
Det finnes også mange sauser fra uncle ben som ikke inneholder å veldig mye karbo, så jeg bruker ofte ei skje eller to av den oppå mat hvor det passer seg.
Så ja, så veldig spennende er det ikke, men jeg får leite meg frem til noen gode oppskrifter etterhvert
Helgekosen bestod forrige gang av bacongull (er det ikke det de heter) med minimalt med karbohydrater, mørk sjokolade fra merket "sukkerfritt", eller hjemmelaga gelè laga av vann, funlightsaft og gelantinplater (inneholder ikke karbohydrater, og du kan velge selv hvilken smak du vil ha, alt etter hvilken saft du bruker) og med krem på toppen.
En kan også skjere opp skiver med ost, krydre dem og steike dem i ovnen for å få "chips". Det er temmelig godt
|