Sv: Hjelp, gravid, dårlig matlyst ... Hva bør jeg spise?
Opprinnelig lagt inn av Mona S, her.
Hei!
Det jeg fant ut var at jeg ofte ble kvalmere hvis jeg var sulten, så prøv å spise hvis kvalmen tar deg, da kan det roe seg litt.
Lykke til med magen
ja, det der hadde jeg en skikkelig dårlig oppøevelse med på jobben i forrige uke.. da ble vi nærmest presset til å bare jobbe litt til og litt til av seksjonsleder.. og jeg var sulten, men sulten gikk over, og da ble jeg selfølgelig kvalm.. og jeg ble skikkelig irritert da hun sendte andre som "ropte høyest" på pause først.. så da gikk jeg bare på pause.. og hva skjedde videre: jo hele dagen min var ødelagt....!! dårlig gjort..
men nå har jeg lært.. jeg har litt ikke lavkarbo lakris og nøtter i skuffa mi på jobb. og neste gang jeg er så sulten så går jeg bare å spiser..
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Føler virkelig med deg. Jeg klarte ikke å leve på lavkarbo eller leve sunt i det hele tatt i den mest ekstreme kvalmeperioden. Jeg var superkvalm fra uke 5 til uke 14 i mitt andre svangerskap og det eneste som hjalp var faktisk coca cola, desverre. Jeg var så kvalm at jeg ikke orket noenting, men drakk jeg cola, overlevde jeg. Da ble det bedre. Så for søren - det gjorde jeg! Med dårlig samvittighet, men er man så dårlig gjør man hva som helst for å bli bedre! Dessuten orket jeg bare å spise frukt. Nå er det over 1 år siden minsten ble født, men fremdeles er det mat jeg ikke klarer tanken på etter den perioden.
Allikevel savner jeg å være gravid, tenk det ... 
hehe, ja cola har reddet meg et par ganger og.. dårlig samvittighet: men man må jo ha i seg noe da... 
Opprinnelig lagt inn av going down, her.
Pølse og blomkålmos høres godt ut.
I går kjøpte jeg meg ferdig rømmegrøt fra Fjordland. Med sukrin, kanel og rosiner smakte det kjempegodt, men har jo ingen ting med lavkarbo å gjøre... Får se om jeg kan lage varianten av fløte og JBKM en dag.
Så flink du er, Matvraket, som klarer å holde deg til lavkarbo. Jeg får prøve å skjærpe meg litt...
vel.. kremt.. jeg spiser jo en del semulegrøt da.. og det er ikke akkurat lavkarbo.. men nå har jeg bakt meg lavkarbobrød (nannas) hvertfall.. og det syns jeg fremdeles er godt.. så det er jo hvertfall bra 
ellers blir det en god del frukt.. og så har jeg spist min andel ikkelavkarbo lakris.. salte sild men jeg får jo så ont i magen av det etterpå.. så det er nesten ikke verd det i det hele tatt... :
|