Sv: Dine mål og delmål?
Jeg kjenner meg litt igjen i det SuperMarion skriver. Jeg syns det er vanskelig å sette et endelig mål, for jeg vet ikke hvordan jeg vil føle meg når jeg veier 85, 80, 75 eller deromkring. I følge min BMI kan jeg veie noe i området 62 - 81 kg, men jeg kan ikke forestille meg at jeg skal veie så lite som "noen og seksti". Tipper at jeg vil ende et sted mellom 75 og 85.
I første runde har jeg derfor satt meg 80 kg som mål, men det kan godt hende jeg endrer både opp og ned etter hvert. Tenker at 80, da er jeg ikke overvektig mer...
Delmål, vel.. jeg er ikke så veldig opptatt av det denne gangen. I mitt hode har jeg noen delmål, 116 kg, 100 kg og altså 80 kg. Dette er tersklene mine i BMI... Nå har jeg fedme grad 2, når jeg kommer under 116 blir det fedme grad 1, under 100 er overvekt - og under 81 er altså normalvekt.
Men jeg har ikke noe tidsperspektiv på det. Tenker bare ned til 116 kg som første mål jeg skal nå. Litt sånn "dit skal jeg, det klarer jeg". Og når jeg kommer dit blir 100 kg neste. 
Men tidsmessig tar jeg ett kilo av gangen, og så er det ikke så nøye hvor lang tid det tar. Det eneste viktige er at jeg går ned. 

|