Vis enkelt innlegg
Gammel 12-04-05, 14:18   #5
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Du SKAL spise god frokost. Det er alle enige om at er dagens viktigste måltid (vel, ikke alle da. De på ketolysekuren kan visst godt hoppe over den sier Torkil).

Når jeg er hjemme spiser jeg enten omelett av 2 egg med fløte/salami/vårløk og tomat (eller annet godt i) eller 2 egg og 2 skiver bacon, - eller bringebær smoothie med 3 egg, 100 gram bær, 1 ss MCT olje og 1 ts søtstoff. Eller pannekake av 2 egg, philadelphia ost, protein pulver, kanel og søtstoff...... (jeg er på Atkisn vedlikehold - er du på induksjon skal du ikke spise bær enda).

Men dessverre begynner jeg mange morninger på jobb så tidlig at kroppen min ikke vil ha frokost (06.45 skift) - da spiser jeg 1-2 fiberrik med ost/paprika + cherrytomater eller en middels tomat. Har også funnet ut at dagsformen blir mye bedre om jeg tar meg en proteinshake på morningen. Det gjør jeg kun om jeg ikke får tid til egg etc.

Det er helt greitt å spise 2-3 egg til frokost/lunch. Men sammensetningen av maten er minst like viktig - et fullverdig måltid skal bestå av proteiner (egg etc). fett (f.eks. bacon eller 1-2 ss olje), og grønnsaker/fiber.

Som Atkins'er spiser jeg ikke hverken grapefrukt eller yoghurt til frokost. Altfor mye karber !!

Du er ikke på bærtur med dietten din, men du må se på hvilken filosofi folk følger og ta det i betraktning når du leser hva de spiser. Atkins'ere, Ketolyse're og Lindberg'ere spiser forskjellige typer frokost/mat ser du !!