Sv: Ny her, skal velge meg "kur"
Jeg svarte litt generelt siden jeg ikke har satt meg inn i den der optimal ernæring-greia. Men tanken min er at hvis dette er noe du gjør selv og uten fast oppfølging fra lege så er sjansen større for at du klarer det dess enklere opplegget er.
For min del kutter jeg bare kraftig i karbohydrater uten å vite om jeg da følger en filosofi eller ikke. Det er ingen tvil om at det virker for meg. Jeg blir mindre sulten og går ned i vekt. Dvs jeg går ikke alltid ned i vekt, siden jeg trener en del og da får muskler, men magen blir litt mindre hver uke.
For noen vil det sikkert være en nødvendighet at de føler de må veie all mat for å ha kontroll og telle kalorier, karbohydrater, fett og proteiner. For meg ville det gjort livet plagsomt hvis jeg måtte planlegge så nøye. Så noe fungerer for noen, noe annet for andre. Du kommer til å ta av så lenge du spiser mindre karbohydrater, så får du velge noe du tror passer til din levemåte.
Og som du er inne på så er noe av det vanskeligste at industrien legger opp til konsum av sukker og stivelse siden det er så billig.
|