Vis enkelt innlegg
Gammel 28-04-09, 20:35   #6
Svane
Medlem

Svane sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Alder: 55
Svane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snill

Sv: Min datter ble kalt tjukk i barnehagen

Dette er jo en vanskelig sak.

På den ene siden er ikke mobbing ok, og bør tas tak i umiddelbart.

På den andre siden er barn bunnløst ærlige, og legger ikke nødvendigvis noe negativt i begrepet tjukk. Er du tjukk så er du tjukk. Jeg har mange ganger fått kommentarer av andres barn på at jeg er tjukk, og siden det er sant... ja hva skal man si? Til mine barn sier jeg at ja, jeg er tjukk, men at man sier ikke sånt til ANDRE. Innad i familien er en ting, til venner, venners familie, osv, så er det ikke greit å påpeke et svært synlig faktum.

Men når dette er noe jenta di har reagert på, så har det åpenbart vært sagt på en slem måte. Da bør det tas tak i, men det må gjøres på riktig måte...

Samtidig tenker jeg at dersom jenta ER tjukk, lubben, i godt hold, eller hva man vil kalle det, så bør dere som foreldre ta tak i den delen av det. Det er ganske mange barn i dag som er overvektige, og mange foreldre greier ikke å se det selv. Dette gjør at barna får fortsette å være overvektige i årevis, med stor sjanse for å være overvektige også når de blir voksne.

Jeg syns det er viktig å følge med, og gjør det med mine egne barn. Oppdager jeg at en av dem begynner å legge på seg vil jeg iverksette tiltak, uten å kalle det slanking.

Svane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat