Vis enkelt innlegg
Gammel 29-04-09, 00:33   #30
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Vg føler seg truet av lavkarbo!

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

Middelhavskosthold er ikke pasta og pizza. Tipper de feite italienerne du nevner har mer amerikansk kosthold enn middelhavsk. Fisk, grønnsaker, salat, kjøtt og rødvin og masse virgin olivenolje. Da nærmer du deg. Og da har du også et lavkarbokosthold som gjør at de har høy levealder og en lav andel av hjerte- og karsykdommer.

Min manns familie er fra Sør-Italia og jeg skal love deg de spiser mye hvitt mel der nede, spesielt hvit pasta og hvitt brød. Grovt brød eksisterer omtrent ikke, og jeg tror ikke de engang vet hva grov pasta er, omtrent. Mange av italienerne der nede mister tenner ganske tidlig også, ser jeg. Mye søte kaker spiser de også. Men de spiser ikke junkmat og drikker ikke cola, det skal de ha. Og det er ikke sjelden man ser 90-åringer pese seg oppover bratte bakker med sykkelen sin, det er vel heller en sjeldenhet her i landet, hehe.