Sv: Ny på ketolyse, noen forhåpentligvis velformulerte spm
Hei igjen,
nå er vi på dag 9 og det går veldig bra. Vi veier all mat for karboene sin skyld og bruke diett.no flittig for å huske hva vi har spist. Sultfølelsen og konsentrasjonen er fortsatt som før, vi merker tidvis at vi er småkvalme eller litt svimle. Vi har fått positivt ketonutslag på stixene hver dag siden vi begynte.
Jeg har fått et par spørsmål til:
Hvor viktig er det å spise hhv 20 og 15g karbohydrat hver dag ? Er dette en (omtrentlig) maksgrense eller et idealinntak ? Vi er litt "redde" for karboene for vi har lest det er best å holde det så lavt som mulig de første to ukene. Dermed er vi sjelden over 10g karbo / dag hver.
Hva skjer om man ikke får det rette forholdet av næringsstoffer ? Det har vært et par dager hvor vi har 60 / 38 / 2 fett /prot / karb. Det er nok stort sett fordi vi spiser for mye proteinrikt kjøtt.
Jeg har et arrangement jeg må være på og nærmest må drikke på, i tillegg et ball med masse karbohydratrik mat og drikke neste uke jeg må på så jeg planlegger en veldig kort sprekk. Skal lage en egen tråd om dette, og alle tips og råd mottas med stor takk!
Her er tråden: http://forum.lavkarbo.no/showthread....468#post708468
Vi har vært altfor trege med å bestille ketolysetablettene og får sannsynligvis ikke begynt på dem før etter 2 uker, altså på mandag. Er dette krise?
Dette forumet er fantastisk.
Sist redigert av ketojunkie : 29-04-09 kl 15:27.
Årsak: la til link
|