Sv: Ny her, skal velge meg "kur"
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Cluet med lavkarbo er at du ikke kan bli undervektig av det, så lenge du spiser med en riktig sammensetning av fett, proteiner og karbohydrater. Så når kroppen din er fornøyd, så er det fordi du er normalvektig, der du skal være 
Helt med på tankegangen din, men vet om mange som driver fitness og bodybuilding som er undervektige i forhold til muskelmasse. Når menn er nede i 4% kroppsfett og damer nede i 6-7 % vil jeg ikke kalle det normalt. Vet om flere som har klart det ved å bruke ckd, altså syklisk ketolysekur.
Jeg vet at for kvinner skal ikke fett%under ti, og da vil jeg kalle en person med 6-7 i fett% undervektig, selv om hennes bmi kanskje er helt normal pga større muskelmasse enn vi vanlige som trimmer.
Jeg er helt med på tankegangen din, men i og med at CKD har blitt brukt i årtier av bodybuildere for å komme ned i lavere fettprosent enn de klarer med andre dietter, så er jeg ikke enig.
Folk kan fint bruke lavkarbo, hvertfall ketose som en metode for å brenne vekk fett som ellers ikke vil av. Om det er snakk om å gå ned 25 kg til normal bmi eller om det er snakk om å brenne vekk siste fett på håndtakene før en stiller i vm i fitness.
Så en slutter ikke å miste fett selv om en ikke har så mye å miste. En må hele tiden revurdere inntakene av fatt/proteiner/karbo for å ligge riktig av i forhold til vekten. Skal du ned, må du uansett få inn mindre kalorier enn det som skal ut. Har du gått ned 10 kg, er det nødvendig å regne litt på nytt i forhold til inntaket. Ved å gjøre det jevnlig slipper en å stagnere, og dermed er det lettere å holde motivasjonen oppe.
Dette ble langt. Ved å gå ned 10-13 kg vil du fremdeles ha en helt normal, men lav kroppsvekt. Fordelingen mellom muskler og fett sier den ikke noe om.
At ikke alle passer å være tynne eller større er en annen sak. Kanskje vi bare ikke er vant til å se oss selv slik? At det ikke har blitt normalt å være så liten at vi synes det ser rart ut? Ser det like rart ut på andre som har samme kroppstype og samme fasong? Noen kler bedre å være større enn andre, så lenge vekten ligger på rett sted. Noen kler bedreå være tynne enn andre uten at de ser syke ut. Men så lenge en er sunn og frisk tror jeg det er få som ser syke ut med en bmi på 20.
|