Sv: Min datter ble kalt tjukk i barnehagen
Jeg syns det er synd for datteren din at hun må høre sånt i så lav alder...
Jeg har selv fått høre det av nær familie, venner, medelever, lærere osv, gjennom hele barneskola og utover, og det gjør noe med en..
Det første som slo meg i denne tråden var at jeg lurer på hvor ungene som sa dette med din datter har fått det fra. Unger begynner jo ikke å si slikt av seg selv, så dermed funderer jeg på om kanskje de har overhørt foreldre som har sagt slikt om overvektige mennesker? Mange tenker ikke på at ungene kan høre dem når de snakker, så kanskje er det slik de har snappet det opp..?
Uansett, det er ikke akseptabelt og det virker som om hun som jobbet i barnehagen hadde skjønt poenget der. Det er veldig bra, kanskje du kan snakke videre med barnehagen om hva som skal gjøres, kanskje og snakke med foreldrene til de som mobber?
Ang det med kosthold, du sier at hun kunne hatt et bedre kosthold, men du er redd for ordet slanking. Ordet slanking bør, etter min mening, ikke forekomme når det er barn til stede. Ganske enkelt fordi det retter fokus mot det å ikke være "rett". Hva med å få med hele familien, endre på kostholdet til alle sammen og bli sunnere?
Det handler da ikke om å "straffe" noen andre, men å gjøre noe bra for alle sammen.
Selv om datteren din ikke er overvektig, så vil et bedre kosthold være bra for henne, og for alle
Og til slutt vil jeg gi deg ros for at du tar det opp, at du ikke vil snakke om slanking med datteren din og at du vil gjøre noe med saken
For all del ikke gå i fella som min foreldre gikk i, og begynn å klag over overvekt.. det funker ikke...

|