Vis enkelt innlegg
Gammel 02-05-09, 13:59   #26
nomma
Seniormedlem

nomma sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 53
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Min datter ble kalt tjukk i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Sesti, her.

For all del ikke gå i fella som min foreldre gikk i, og begynn å klag over overvekt.. det funker ikke...

Takk for ett fint innlegg Sesti
vil bare komentere siste linje. Nei jeg kommer ikke til å gå i samme fella, her har vokst opp med en mor som klaget over at jeg var for lubben og fortalte meg ved en hver anledning det var noe godteri innblandet at "nå må du passe på, det er sånt du blir tjukk av"
Det satte spor jeg gikk gjennom hele oppveksten og trodde at jeg var mye tjukkere enn det jeg var. I ungdomstia trente jeg 6 dager i uken, samt spilte kamper nesten hver helt i sommerhalvåret. Men jeg hadde ett utrolig dårlig selvbilde. Når jeg ser på bildene av ungdomstia mi ser jeg en muskuløs og storvokst jente. Jeg er 177 høy og har en "maskulin" beinbygning (bred over skuldrene, ryggen og smale hofter og bein) Venninnene min var små spirer på 160-170 cm høye og tynne som "sild" Det er klart samenlignings grunnlaget mitt var ikke så bra. Skulle ønske det var i noen som fortalte meg da at det er mye sunnere å være stor og veltrent enn tynn og slapp.

Oj, sporet litt av her :: Greit å skrive ned tankene som bare kom, så jeg lar det stå.

"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat