Vis enkelt innlegg
Gammel 02-05-09, 20:06   #10
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo vs lavkalori

Jeg trappet opp i kh, ja. Men ikke med c-måltider (altså ikke noe brød, pasta, ris og frukt), men med mer grønnsaker, bær og belgefrukt.
Men begrenset meg aldri på fett, men pøste ikke på heller, jeg lå stort segg på 50-70 gr kh om dagen. Trivdes veldig godt.
Jeg gikk ned 20 kg på ketogen kost, fikk en forstyrrelse i blodsukkeret og la på meg nesten halvparten igjen, og så gikk jeg ned igjen til skratsj på det Fedon-inspirerte kostholdet. Nå har jeg en fullstendig reversering med høyfettkosthold, men bare inntil jeg har kommet ned til målvekt.
Jeg har aldri hatt som mål å komme lavest mulig ned i fettprosent. For ei jente med tynne ben og abnorm epleform gleder jeg meg veldig over formene som har blitt avduket de siste årene Men vi har alle våre preferanser.

Ja, dette ble jo litt utenom. Men som jeg sa over her, det er hva du vet du kan leve med over tid som bør være avgjørende. Du er vel mer eller mindre ferdigslanket, og da kan et Fedon-kosthold være fint om det er det du kan se for deg resten av livet.
Fedons metode er en fin bok.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat