Vis enkelt innlegg
Gammel 03-05-09, 17:47   #29
Nannah
Seniormedlem

Nannah sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 65
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Min datter ble kalt tjukk i barnehagen

Jeg tror ikke tjukke barn alltid er det for at de spiser for mye!
Hvorfor kan vi da ha søsken som ser vidt forskjellige ut som er vokst opp i samme familie på de samme matporsjonene?
Jeg tror unger som er født tjukke lr blir det tidlig har problemer med insulinressistans.
Og det tror jeg du gjør vondt værre om du prøver å slanke bort de kiloene på vanlig måte. Med meg som m Nomma ble det fokusert på vekt da jeg var barn, men jeg var ikke særlig tjukk ser jeg nå....men har jo trodd det hele barne og ungdomstida. Selv om jeg ikke lot meg mobbe så oppfatta jeg meg som tjukk helt unødvendig.

Du forutsetter også at familen til tjukke barn lever usunt...noen gjør nok det.
Men jeg tror du finer like mange slanke med usunt kosthold!

Jeg tror vi først å fremst ikke må bli hysteriske om ungen veier en kilo eller to for mye.
Jeg tror vi må lære ugene våre til at alle er like mye værdt enten vi er tjukke eller tynne...små eller store ...har rødt hår og fregner eller mørk hud.Ingen er like og alle er nå engang ikke tynne og kommer aldri til å bli det...det er biologisk variasjon det
Ingen vits å si "nei da du er ikke tjukk" til en som er det. Men han/hun må få vite at det er ok...tjukk eller tynn...alle har samme meneskeverd det er da ikke størrelsen på kroppen det kommer ann på.

Å la sitt barn være overvektig grenser mot misshandling skriver du...det synes jeg faktisk vittner om en meget lav tolleranse for andre mennesker ...og er det ikke nettopp slike holdninger som skaper mobbere da?

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/

Sist redigert av Nannah : 03-05-09 kl 17:55.
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat