Sv: Min datter ble kalt tjukk i barnehagen
Utrolig bra innlegg Nannah! Var selv overvektig som barn og fikk høre det fra alle kanter. Mora mi prøvde alle mulige slankemetoder. Hun var ikke slem, men slanking var et ord som alltid var oppe fordi hun ikke ønsket at jeg skulle bli mobbet. Hun var helt uvitende om isulinresistens, ( som det i ettertid har vist seg at jeg og halve resten av familien har), og om generelt sunt kosthold. Det hjalp ikke på ! Når jeg ser på bilder av meg som 7 åring var jeg slett ikke så stor som jeg husker jeg følte meg og som alle skulle ha det til, men vekta gikk bare mere opp og som 14 åring begynte jeg å få virkelig spiseproblemer. Gikk ned 20 kg på å spise 3 rugsprø om dagen og drikke masse vann. Har sliti med spiseforstyrrelser alltid siden. Jeg ser på dattern min nå som snart er 4 og hun er langt kraftigere enn de andre barna, men sånn er nå kroppsbygningen til flere av damen i min familie! I tillegg er hun et hode høyere enn de andre på hennes alder så hun virker veldig stor. Heldgvis har det ikke kommet noen slike kommentarer der, men hadde det dukket opp hadde jeg bedt barnehagen ta det opp med foreldrene til de to som sa det. Har måttet gjøre det ang. biting i barnehagen til vesla. Og selvsagt er det uansett vårt ansvar som foreldre å gi barna våre sunne alterativer og sørge for at de for nok mosjon uten å nevne ord som tjukk og slanking