Vis enkelt innlegg
Gammel 04-05-09, 13:45   #13
arvid g
Medlem

Medlem siden: Apr 2009
arvid g er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Ray Peat og meg!

Opprinnelig lagt inn av Svane, her.

Jeg vet ikke mye om medisin, men en del om statistikk. Og utsagn av typen:

Slike utsagn er meningsløse. Det er ikke vitenskapelig eller statistisk korrekt å hevde slikt. I såfall skulle det vært etterprøvbart, ethvert menneske som fikk plante-olje måtte utvikle kreft og / eller dø.

Den med 100 % flere døde er jo festlig. For hvis 1 døde i den ene gruppa, og 2 i den andre, så var det 100 % flere i gruppe to. Hvis gruppa besto av bare 3 personer var dette høye tall (i begge grupper), men består gruppene av 10.000 er tallene små. Altså komplett meningsløs såkalt "forskning".

A maternal diet high in n - 6 polyunsaturated(omega-6,VitaHjertego) fats alters mammary gland development, puberty onset(tidlig Pubertet), and breast cancer. These data, if extrapolated to humans, may explain the link among diet, early puberty onset, mammary parenchymal patterns, and breast cancer risk, and indicate that an in utero exposure to a diet high in n - 6 PUFA and/or estrogenic(høyt Østrogen) stimuli may be critical for affecting breast cancer risk.
Proc Natl Acad Sci U S A 1997 Aug 19;94(17):9372-7.

The induction of breast cancer is a long process, containing a series of biological events that drive a normal mammary cell towards malignant growth. Our animal studies show that a high maternal consumption omega-6 polyunsaturated fatty acid(Plante fett), PUFA), increases both circulating estradiol (E2)(østrogen) and the risk of developing carcinogen-induced mammary tumors among the female rat offspring(unge dyr). If true for women, breast cancer prevention in daughters may include modulating the mother's pregnancy intake of some dietary fats.
Nutrition 1999 May;15(5):392-401

for meg betyr det lite hva du vil tro på,enhver må ta ansvar for seg selv og sine barn! Og stoler du på Ernærings myndighetene så er det greit,de vil allikevel ikke kunne stilles til ansvar for sine handlinger!
arvid

arvid g er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kroppens behov Svar med sitat