Sv: Min datter ble kalt tjukk i barnehagen
Kula sier:
Sitat:
Hvis man først har en kropp som er flink til å lagre fett når karbohydratinntaket blir høyt nok, gjør dette seg ofte gjeldende allerede når man er barn. Jo tidligere man tilpasser seg dette faktum, jo bedre er det
I en ideel verden burde det være sånn...men pr dags dato er det ikke...
Så det blir jo opp til foreldre som selv har insulinresistens(om de har hørt om det da) å ha et kosthold i familien som er tilpasset disse behovene. Desverre kjenner jeg ingen personlig der foreldre og barn er tjukke som har et sånt kosthold.Og med enkelte legers motvilje mot lavkarbo er nok veien dit lang.
Har prøvd å lufte lavkarbo ideen for min fetter som har hatt diabetes i 30 år...men han ser bare på meg som om jeg var spedalsk For dette er så totalt forskjellig fra alt han har lært han skal spise..og sånn er det nok for de fleste.
Jo, jeg har nok også insulinressitens, men den tror jeg at jeg har slanka på meg etter utallige lavkalorikurer opp gjenom åra. Derfor er jeg imot at barn settes på diet.
Skal man oppnå resultater må hele familien leve lavkarbo tror jeg...og da må ikke barnet føle at dette er noe vi gjør for at jeg er tjukk....men at dette er noe vi gjør for at det er god og sunn mat 
|