Vis enkelt innlegg
Gammel 04-05-09, 16:53   #2
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, høyt blodtrykk?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg var hos legen i dag og fikk sjekket blodtrykket. 135/85 og legen mente det var lovlig høyt... Er det det?
Nå har jeg spist ketogent i godt og vel 5 uker, og håper at blodtrykket er på vei ned, jeg sjekket nemlig ikke før jeg begynte å legge om kosten.. Mulig det var høyere for alt jeg vet.
Jeg fikk i allefall beskjed om at jeg skulle tilbake innen 6mndr...

Si at blodtrykket bør gå ned med lavkarbo!

Jeg sa ikke et ord om at jeg hadde lagt om kostholdet, det får jeg si etter jeg har fått målt blodtrykket neste gang

Jeg kan bare si at MITT blodtrykk går IKKE ned ved lavkarbo . Jeg hadde 135/90 for ca 14 dager siden... Og jeg spiser lavkarbo..

Jeg har også hatt blodtrykk som har vært mye høyere (240/115) måtte da gå med sånn 24 timers registrering. OoooG det skal sies at jeg var veldig tynn da jeg hadde det høye trykket! Konklusjonen ble den at jeg har blodtrykk 135/90 som en normal for meg