Vis enkelt innlegg
Gammel 05-05-09, 08:15   #16
arvid g
Medlem

Medlem siden: Apr 2009
arvid g er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Spørreundersøkelse for "overvektige"

Opprinnelig lagt inn av Perdita, her.

Må bare istemme alt du har sagt her!

hei
hele mitt engasjement i mat/helse dreier seg om at det er altfor mange syke
helt rett,jeg har absolutt ingen "skolert kompetanse " om dette emnet! Heldigvis,mener jeg,da kan jeg lettere se fakta,er ikke låst i en isme&tro! (det hadde jeg heller ikke da jeg trente padleren Knut Holmann(3 OL gull),og jeg skal love dere at "hele Olympiatoppen" var meget imot at denne amatøren skulle gjøre det!)
Spisskompetanse er meget farlig,de fleste kjører sin "spiss" fast i sitt eget lille spesialfelt og innen mat og kropp kan det bli meget farlig! Christian Drevon er en slik proff/forsker som har gjort noe meget viktige studier om Omega-3! En av fettsyrene i Omega-3 er så GIFTIGE at de dreper aggressive kreft celler,og burde etter mine spede kunnskaper kanskje bli brukt som medisin direkte i en svulst! Kreft celler kan konsumerer store mengder Fler-umetta fett(omega-6 og Omega-3) Hvis de får nok av denne EPA syra,spiser den så mye at den dreper seg selv!
Så,er omega-3 dermed bra å spise mye av?
The cytotoxicity caused by EPA and its metabolites (15 mg. of EPA per liter killed over 90% of a certain type of macrophage) isn't inhibited by vitamin E !!
Fyfe and Abbey, 2000.
Switzer, et al., 2003

Altså,den fett syra som er så giftig at den dreper hissige kreft celler,er også så giftig at den ødelegger vårt immun system,som skal nettopp hindre at kreft virus får utvikle seg til svulster!

In another study: addition of cod liver oil(Tran) to the diet elevated the rate of Iron-oxidation in the body by 4000%." !!!!
And that was on top of the 10-fold increase when plant oil((“Hjerte God”,Raps,Solsikke Olje etc.) Omega-6) was added !!.
Free Radic Biol Med. 1988;5(2):95-111.

Marine Omega-3 are far more subject to oxidative damage than are the omega 6 fatty acids. Fish oils not only rapidly destroy vitamin E in the body, but they spontaneously oxidize with incredible speed, even before they reach the bloodstream.In undergoing such rapid oxidation, they form strange and ultra-pathological fatty acids !!
Even though the short-term anti-prostaglandin effects of Omega 3 oils are shown in the literature to benefit many diseases,(de senker Fett stoffer i blodet,”bedøver” ledd plager,”hjelper” mot ADHD)

The long-term effects specifically cause damage to :
The brain, liver, skin, thymus, and heart, and accelerate the progression of diseases such as atherosclerosis, stroke, diabetes, and cancer. "These results suggested that the increase in the n-3/n-6 ratio of dietary fat with the fixed PUFA-to-saturated fatty acid ratio cannot suppress the mammary carcinogenesis but can promote development of tumors, despite reduced PGE2 concentration in the tumor."
Research shows that EPA and DHA cause brain swelling and increased blood vessel permeability.(blod-åre lekasje)
Gonzalez, 1988; Klein, et al., 1990).

Her ser man i to studier de mange negative effekter fra omega-3,OG,at øker man omega-6 0g omega-3,og spiser samtidig lite/mindre metta fett(meierismør/kokos olje) blir det hele verre,man får mer kreft etc.!!!

3 Ukers(5år på oss?) studie på 3 grupper Rotter!

G-1.Norm. mat. G-2.+Plante olje. G-3.+Fiske olje.
s.1 v. 1 s.5 stk v.500 x s.10 stk v.1000x
1 stk. Svulst er blitt til 5 stk og 500 ganger i Volum m/ Omega-6!!!
1 stk Svulst er blitt til 10 stk og 1000 ganger i Vol. m/ Omega-3!!!
This finding has serious implications for the treatment of cancer patients with fish oil diet to fight cachexia (avmagring)!!
Cancer Res. 1998 Aug 1;58(15):3312-9.

Har ikke den godeste Drevon og ALLE Klinisk Ernærings Eksperter sett disse studier?det kan de vel ikke? Da hadde de vel bedt oss være forsiktig med fiskefett? Eller vet de dette? De er jo helt sikkert mye "smartere" enn meg!
Så igjen,nei, jeg er IKKE skolert på dette(heldigvis)da hadde jeg ikke kunnet gå ut på denne måten! INGEN(noen få ) som har fagutdannelse innen Ernæring&medisin,TØR å gå ut med slikt,i de miljøene hersker det en hard justis,les hvordan overlege Kjellevand på hjerte avd. ved Rikshospitalet ble behandlet av Lege foreningen,etter å ha gått ut mot den vedtatte og falske doktrinen om at Kolesterol er farlig(på sine medisin studier har de av sin biologi professor lært at Kolesterol er meget viktig for god helse):

Siste nytt i ”Kolesterol-Saken”. 9/8/2008

Overlege på hjertemedisinsk avdeling på Rikshospitalet gikk hardt ut mot Lipidklinikkens ”vrang-bilde” på Kolesterol!! Det skulle han ikke gjort!
”Jeg er innklagd til legeforeningens etiske råd på grunn av mine kjetterske tanker om kolesterol. Egne meninger er tydeligvis ikke bra. Men jeg har ikke tenkt å la meg kneble, for det siste halvåret har vist at jeg hadde rett. Først vil jeg minne alle kolesterolfanatikere om Grunnlovens § 100, som presiserer at ”Ytringsfrihet bør finde sted”. De har mye de må forsøke å kneble om dagen, som resultatet av to store studier fra USA.” Lipitor øker sjansen for Infarkt og hjerneslag med 10%
Av: Tor Ole Kjellevand 9/8/2008

Dette ble mye,(min artikkel om Omega-3 er på ca.25 A4 sider)men belyser litt av de faktiske forhold!
Så,hvis din kropp er 100% i orden,hvis dine barn er friske,så gjør du noe riktig,men hvis noe ikke er bra,da må man gjøre noe annet!

Mine skriv kun ment som informasjon om viktige helse spørsmål,ofte en info de fleste aldri har sett,og som de fleste har store vansker med å kunne se/forstå ! Personlig bruker jeg aldri en lege til å vurdere mine blodprøver eller å stappe i meg en eller annen medisin! Jeg bruker Ray Peat(forska på Ernæring&Hormoner etc.etc. siden 1970!)og skaffer meg det jeg trenger selv! Min helse er altfor viktig for meg til at jeg legger min sjebne i legeviteskapens(medisin industriens) hender! Hvis vi sammenligner C.Drevon,som har noenlunde samme utdannelse som Ray Peat,så se for dere dette: C.Drevon har helse insikt som et Knappenål hode,Ray Peat er som en middags tallerken!!
Min "fett studie" er tenkt å legges frem til ALLE som har ansvar for ernæring i dette landet,men ikke minst til alle mennesker som stoler på dem,men som har ei dårlig helse! Jeg kunne skrevet side opp og side ned med Vitenskapelige studier som viser at vi er på villspor,men ingen vil allikevel klare å "se" hvorfor vestens helse er på vei nedover!
Jeg står på at:
1.Ernærings Ekspertene skaper sykdom!
2.Medisin industrien venter på andre "siden av gjerdet",og gjør oss enda sykere!
Har du hørt at noen er blitt friske og kan slutte med sine medisiner?
lykke til med helsa deres alle sammen!
(ja jeg vet at andre ting i miljøet gjør at vi blir syke:
1. Kjemikalie utslipp= Enorm Østrogen dominans(infertilitet,bryst kreft,beinskjørhet etc.)
2. Sot(diesel eksos)= lunge kreft

med vennlig hilsen
arvid g

arvid g er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kroppens behov Svar med sitat