Til de som sliter med å få i seg cc =)
Jeg har lenge slitt med å få i meg CC, brekker meg lett pga klumpene og sånn. Har liksom følt at jeg har spist tre måneder gammel melk. Men nå har jeg funnet frem til tre enkle oppskrifter som gjør at jeg faktisk synes det er kjempegodt, der jeg ikke merker at det er cottage cheese jeg faktisk spiser:
* Avocado med cottage cheese, pepper og reker:P
Kjempegod som frokost, og akkurat passe mettende. Tar bare en avokado og deler i to. I gropa etter steinen fyller jeg cottage cheese til randen, gjerne litt over også, peprer med litt nykverna pepper, og legger på masse reker. Hittil har jeg brukt reker i lake, og det fungerer som bare det. Hater egentlig reker i lake, og som sagt CC, og er ikke helt avocado-fan heller. Men sammen blir dette friskt og godt! Helt merkelig, men sant! Prøv det:P
* Cottage cheese, vaniljekesam og kanel
Prøvde først bare med cc og kanel, men det blei litt mye cc for meg. Så hadde vi litt vaniljekesam i kjøleskapet. Jeg hadde kanskje en spiseskje med cc og halvannen med vaniljekesam, og masse masse kanel (masse antioksidanter og øker fettforbrenningen). Ble veldig godt! Smakte litt som risengrynsgrøt:P Noe jeg har savna=)
* Cottagecheese med Nora blåbærsyltetøy uten tilsatt sukker=) Det her var det aller beste! Sikkert ikke en nyhet, men må bare presisere hvor godt det var. Tror syltetøyet nøytraliserer smaken på cc'en. Hadde ca 3 spiseskjeer med CC og to gode teskjeer med blåbærsyltetøy. Smakte faktisk skremmende likt piano rislunsj med blåbær:P
Edit: Er vel kanskje enda bedre å bruke heistad blåbærsyltetøy, da dette har mye færre karbohydrater. Ble omtrent like godt også=) Nora hadde tilsatt druekonsentrat i sitt syltetøy uten sukker, for å få det til å bli søtere.
Sist redigert av Juve : 06-05-09 kl 12:29.
|