Sv: Ray Peat og meg!
Opprinnelig lagt inn av arvid g, her.
A maternal diet high in n - 6 polyunsaturated(omega-6,VitaHjertego) fats alters mammary gland development, puberty onset(tidlig Pubertet), and breast cancer. These data, if extrapolated to humans, may explain the link among diet, early puberty onset, mammary parenchymal patterns, and breast cancer risk, and indicate that an in utero exposure to a diet high in n - 6 PUFA and/or estrogenic(høyt Østrogen) stimuli may be critical for affecting breast cancer risk.
Proc Natl Acad Sci U S A 1997 Aug 19;94(17):9372-7.
The induction of breast cancer is a long process, containing a series of biological events that drive a normal mammary cell towards malignant growth. Our animal studies show that a high maternal consumption omega-6 polyunsaturated fatty acid(Plante fett), PUFA), increases both circulating estradiol (E2)(østrogen) and the risk of developing carcinogen-induced mammary tumors among the female rat offspring(unge dyr). If true for women, breast cancer prevention in daughters may include modulating the mother's pregnancy intake of some dietary fats.
Nutrition 1999 May;15(5):392-401
for meg betyr det lite hva du vil tro på,enhver må ta ansvar for seg selv og sine barn! Og stoler du på Ernærings myndighetene så er det greit,de vil allikevel ikke kunne stilles til ansvar for sine handlinger!
arvid
Som et par andre er inne på, det er formen på det du presenterer i ulike tråder som gjør at budskapet ditt forsvinner i regelrett vrøvl. Greit at du ikke stoler på legevitenskap og helsevesen, men fra det og til å trekke statistikk i tvil, det blir meningsløst, og da er det kanskje ikke så rart om noen trekker deg i tvil.
Jeg lurer på om du i det hele tatt ser hva du selv skriver, i forhold til svarene du får. Jeg stiller spørsmålstegn ved det statistiske grunnlaget, og du svarer med å vise til studier gjort på dyr og en teori om hva som skjer hvis dette overføres til mennesker - og konkluderer med at hver og en må stilles til ansvar... På hvilken måte mener du at dette innlegget styrker statistiske mangler i materialet du presenterer? Tvert i mot vil jeg si, det forteller at studiene du viser til ikke er gjort på mennesker.

|