Sv: Hva skal man ha under pålegget??
Opprinnelig lagt inn av nattfrue, her.
Nå er det vel strengt tatt slik at denne tråden inneholder 2 spørsmål:
1. Hva skal man ha under pålegget? (trådtittel)
2. Har noen prøvd amaranth? (trådtekst)
Jeg tror vi trygt kan fastslå at uten mulighet for å bruke mel, så får man ikke laget et produkt som smaker nøyaktig som vanlig brød. Det blir akkurat som søtningsstoffer ikke smaker nøyaktig som sukker - men de er søte likevel, og de fleste finner noe de synes er en ok erstatning. Det er rett og slett forskjell på de ulike matvarenes kjemi, og det er bare mel som er mel. Hvis du ikke liker noen av erstatningsbrødene, må du vel innstille deg på enten å leve uten, eller lære deg å like erstatningen og eventuelt eksperimentere til du finner en miks du synes er god nok.
Amaranth har jeg ikke prøvd selv, men det virker jo som et kjekt produkt, etter hva jeg kan lese. Topp hvis du poster oppskrifter hvis du får til noe vellykket med det 
Jeg bakte et brød (komponerte nye oppskrift) her i går, og det smaker veldig likt vanlig grovbrød, litt samftigere, men ellers ikke noen "bismak"! 
Sjekk det ut:
http://skinnyshepherd.blogspot.com/2...karbo-brd.html
meget fornøyd selv om jeg må si det, og min samboer liker det også, han synes det er kjempegodt! Jeg er selv glad i brødskive... Så...
|